Halax Oy on kuluvan vuoden alussa vaihtanut johtonsa ja suunnannut toimintaansa uudelleen. Yritys on myös muuttanut uusiin toimitiloihin Helsingin Pitäjänmäelle.

Aiemmasta hajuttomien WC-istuinten valmistamiseen ja toimittamiseen keskittyneestä strategiasta on luovuttu ja Halaxin hajutonta teknologiaa markkinoidaan nyt partnereiden kautta. Ensimmäisenä askeleena tässä on tehty yhteistyösopimus maailman suurimpiin saniteettikalustevalmistajiin kuuluvan Geberitin kanssa. Sopimuksen perusteella Geberitin IDO Glow-sarjan lattiamallisia istuimia saa varustettuna Halaxin hajuttomuusratkaisulla.

Yritys suuntaa resurssinsa nyt enemmän wc-istuimissa olevan tuuletusputken mahdollistamaan analysaattoriliiketoimintaan. Halax Oy kehittää ensimmäisenä maailmassa tekoälypohjaisia, wc-istuimen tuuletusputkeen sijoitettavia analysaattoreita, joiden avulla suolikaasuista voidaan indikoida sairauksia tai riskejä sairastumiseen. Ensimmäinen indikoitava sairaus on tyypin 2 diabetes.

Kehitystyö on edennyt hyvin ja analysaattorin tekninen toimivuus on erinomainen. Halaxin loppuvuoden tavoitteena on saattaa analysaattorin tuotekehitys loppuun ja tuotteistaa se. Yritys tarvitsee lisää resursseja kehitykseen, myyntiin ja markkinointiin ja tuleekin mitä todennäköisimmin järjestämään lisärahoituskierroksen vielä vuoden 2019 puolella.

Halaxin hajuttomia ja hygieenisiä wc-istuimia tullaan asentamaan mm. Novosan Oy:n suunnittelemaan, Temppeliaukion kirkon laajoja turistimassoja palvelevaan kontti-wc:hen sekä Kouvolan asuntomessuille.

Uutena institutionaalisena sijoittajana on Halaxiin tullut mukaan LähiTapiola – Pääkaupunkiseutu.

Yrityksen tilikausi päättyy 31.8. ja tilinpäätöstiedot tullaan toimittamaan osakkaille heti tilinpäätöksen valmistuttua.

Lisätietoja:

Ari Hartikainen, toimitusjohtaja, , puh. 040-1918393

Timo Tiihonen, hallituksen puheenjohtaja, , puh. 040-7027213

Geberitin Ido Glow-sarjan wc-istuimista lisätietoja antaa myyntipäällikkö Mikko Nieminen, Geberit Oy, , puh. 050-5055064.